Meet Demi!

Hi Fashion Lovers...! Welkom in de wereld van Report By Demi. Iedere week zal ik jullie meenemen in mijn wereld van Beauty & Fashion. Met al mijn aandacht en liefde werk ik aan dit blog. Tips, vragen en ideeën zijn altijd welkom. Veel plezier op mijn blog!
Liefs, Demi

donderdag 13 november 2014

Maatje 38 wel of niet?

Hi fashion lovers..!
Het werd in de loop van der tijd duidelijk dat vrouwen behoefte hebben aan verschillende maten in de modewereld. Zo besloot Calvin Klein voor het eerst een model te kiezen met maat 38 voor de Perfectly Fit lingerie campagne. De reacties hierop waren onder de vrouwen erg goed, maar toch is er een discussie over gekomen.
Ik vind het persoonlijk niet normaal dat maatje 38 al onder plus-size valt. Natuurlijk zijn er mensen die daar anders tegenaan kijken, maar om nou een stempel van plus-size model te krijgen is ook niet bepaald leuk.
Calvin Klein laat weten simpelweg verschillende maten te willen gebruiken voor hun campagnes om hiermee te voldoen aan de vraag naar verschillende type vrouwen.
Myla Dalbesio:
“Het is een beetje verwarrend omdat ik zwaarder ben”, legde ze uit. “Ik ben niet het zwaarste meisje in de modellenwereld, maar zeker wel groter dan alle andere meiden waar Calvin Klein ooit mee heeft gewerkt. Dat is een beetje intimiderend.”
Het model laat duidelijk weten dat er tijdens de shoot nooit iets over haar gewicht is gezegd en dat ze ook niet anders behandeld is. “Calvin Klein heeft deze campagne niet gemaakt om te shockeren, ze willen alleen een meisje met een ‘normale maat’ naast de andere vrouwelijke figuren in hun advertentie”. “Ik vind het geweldig dat ik na de explosie van de campagne emails heb gekregen van 15-jarige meisjes, die me vertellen dat ik ze hoop heb gegeven en dat ik ze heb geholpen zichzelf en hun maat te accepteren.”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten